Las Americas, Puerto Colon ter kiti in delfini

Še zadnjič pozdravljen(a) iz Tenerife!

Danes je bil moj zadnji polni dan na kanarskem otoku Tenerife. Jaz pa imam še vedno težave z lenobo. Vendar današnji ogled sem plačala vnaprej in nisem ga mogla več odpovedati (saj denarja ne bi dobila nazaj), zato sem še predzadnjič osedlala konjička in ga po južni avtocesti pognala v Las Americas, kjer me je malo pred eno popoldne čakala jadrnica.

Še prej pa moram omeniti, da sem se včeraj zvečer, ko sem že oddala včerajšnji prispevek, usedla v avto in se odpeljala v Teidin krater in dobri dve uri in pol opazovala zvezde. Čeprav je bilo spodaj oblačno, je bilo zgoraj jasno in seveda brez lune. Kot ima najbolj butast kmet najdebelejši krompir, sem jaz zadela noč brez lune (s prazno luno).

Če mi je program na fotoaparatu kaj dobrega posnel, bom opazovanje z vami sigurno delila – trenutno je moj računalnik, ki je z menoj tu, preslab, da bi videla, kaj sem sploh posnela.

Playa de Las Americas

V Costa Adejo (severno od Las Americas) sem prišla okoli desete ure, tako da sem imela dovolj časa, da se sprehodim po mestu in nato nazaj po znameniti plaži Playa de Las Americas. Če sem do sedaj mislila, da je Santa Cruz turistično mesto, sem se hudo oštela. Proti Las Americas je Santa Cruz prazen ništrc.

Playa de las Americas

Preden sem prišla na Tenerife, sem si predstavljala, da bodo vse plaže take; na koncu me je Playa de las Americas vseeno presenetila s “turističnostjo”

Seveda je Las Americas tudi edino mesto na Tenerife, kjer sem morala plačati za parkirišče. V vseh ostalih mestih in točkah na otoku so parkirišča brezplačna. Sicer se tudi v Las Americas najdejo brezplačna parkirišča, vendar so bila v času mojega prihoda vsa že zasedena. Tako sem pač parkirala v podzemni parkirni hiši. Posebej ponosna sem nase, da sem jo našla brez GPS, pot nazaj na južno avtocesto pa prav tako.

Las Americas je sicer mesto, kakršne sem sicer pričakovala po celotnem Tenerife. Turistično. Sploh ne vem, kako naj to razložim. Vsepovsod vodiči ponujajo razne izlete, plaže imajo sončnike iz palminih listov. Ljudje lezejo vsepovsod kot mravlje. Po promenadi hodiš v zastoju, ker je poleg tebe toliko ljudi. Seveda pa je potrebno povedati tudi, da je bil od samega začetka Playa de Las Americas zasnovan kot letovišče. Pričakovati kaj drugega kot trume turistov bi bilo naivno.

Costa Adeje

Prehoda med Playa de Las Americas in Costo Adeje ni. Vsaj opaziš ga ne, če se sprehajaš ob plaži od juga proti severu. Je pa pogostost turistov v Costa Adeje nižja kot v sami Playi de Las Americas in to je tudi edina opazna razlika. Ob promenadi ob morju v obeh ponujajo spominke, izlete in zamenjavo iz britanskega funta v evro (današnji tečaj je bil 1,13).

Valovi na plažah v Playi in v Costi Adeje so proti mojemu delu otoka zanemarljivo majhni, saj so v glavnem zavarovane s kamnitimi valobrani. Spotoma sem se v eni izmed trgovinic še oglasila in nakupila darila za domače.

valobrani

Zaradi kamnitih valobranov je kopanje lažje

Puerto Colon

Ker mi je v vavčerju pisalo, da se moram ob 12.45 zglasiti na 7. pomolu v Puertu Colonu, sem okoli 12.00 zapustila Playo de Las Americas in se počasi približala pristanišču. Nekaj časa se okoli 7. pomola ni dogajalo nič, nato pa se 12.46 pripelje tip, stopi iz avta in reče: “I think you’re one of mine.” (“Mislim, da ste ena mojih,” op.p.)

Pokažem mu vavčer, odpre mi vrata (pravi kavalir) in me pelje na drugo stran pristanišča, kjer sem še malo počakala, nato pa smo se (bosi) vkrcali na jadrnico in odpluli.

Vodič nam je takoj, ko smo odpluli, povedal, da obstaja okoli 70 % verjetnost, da bomo videli delfine in 99,9 % verjetnosti, da bomo videli kite. To o 99,9 % sem vzela s ščepcem soli, kot marketinško potezo.

Kiti in delfini

Po nekako pol ure plutja, nas je skiper opozoril, da smo okoli 500 m od obale in da bi morali kmalu videti kite. Še vedno sem bila rahlo skeptična. Pojasnil je, da so kiti med 500 m in 1.500 m od obale in da jih bomo res kmalu zapazili.

Seveda sem, čeprav sem se delala skeptično, napenjala oči za kakršnimkoli znakom, da je kje kit. In res, kmalu smo jih na desni strani ladje opazili, kako so prišli na površje zajeti sapo. V naslednji uri smo gledali kite na levi, na desni, spredaj in zadaj. Ali so bili to vseskozi isti kiti ne bi vedela povedati, vendar so prišli ven in mi smo jim včasih bolj uspešno, drugič pa veliko manj, sledili.

jadrnica

Moj pogled z jadrnice s katere smo gledali kite in delfine

Skoraj dve uri v jadranje pa smo opazili tudi delfine, ki so nas prišli preveriti in se malo pohecati z nami. Za razliko od kitov, ki so prišli na površje le zajeti sapo, so delfini skakali levo, desno, se med skoki obračali, švigali pred jadrnico, za jadrnico in ob njej. Izgledalo je, da se hudo dobro zabavajo. Vendar pa kakor hitro so priplavali, da so nas preverili, tako hitro so odplavali in nismo jih več srečali.

Nato smo se počasi obrnili proti pristanišču in skoraj dobro uro smo potrebovali, da smo se nazaj zasidrali. Sploh si nisem mislila, da smo z jadrnico zašli tako stran od pristanišča. Toda, ko opazuješ kite, čas in metri letijo mimo.

Po pristanku v Puerto Colonu, sem se počasi prebila do avtomobila, plačala parkiranje in se odpravila proti hostlu. Na južni avtocesti sem nato še, prvič na Tenerife, doživela zastoj in potrebovala za vožnjo nazaj dobro uro.

Potrebščine

Prevoz

Javni prevoz do Playa de Las Americas je dobro organiziran. Avtobusi so na Tenerife, glede na moje soprebivalce v hostlu, točni in poceni. Vozijo po celotnem otoku, tudi na bolj odročne kraje.

Če pa se boš v Playo de Las Americas odpravil(a) z avtomobilom, se zapelji na južno avtocesto, nato pa se drži izvoza, kjer piše “Playa de las Americas”. Pripravi se, da boš moral(a) parkirnino plačati. Če pa ti uspe parkirati zastonj, prosim deli mesto v komentarju.

Oprema

Za ogled kitov in delfinov ti svetujem pokrivalo, sončno kremo in sončna očala. S sončno kremo sem se namazala ravno preden sem šla na jadrnico pa sem vseeno opečena. Sončna očala so zaradi bleščanja morja nujno potrebna.

Poleg tega ne pozabi na kamero oziroma fotoaparat s polno baterijo. Ko se enkrat namreč zapelješ med kite oziroma delfine, je najbolje, da imaš fotoaparat vseskozi prižgan in usmerjen v smer, kjer kite ali delfine pričakuješ oziroma so se nazadnje prikazali.

To je bilo za moj dopust na Tenerife vse.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja